„Vašek Jun byl spatřen jak hází
koloběžkou do lesa. Přítomný paparazzi nestihl
zareagovat a tak jej vyfotil ve chvíli, kdy koloběžku zase z lesa
vynášel. Bulvár zjišťuje podrobnosti“
Vezmu bulváru vítr z plachet spekulací a vše objasním dříve, než začne prohledávat mé bankovní účty.
Vezmu bulváru vítr z plachet spekulací a vše objasním dříve, než začne prohledávat mé bankovní účty.
Koloběžkovou triádou byla pro nás,
a tedy i pro mě, série tří závodů, které se uskutečnili o
víkendu 20-22.6.2014.
V pátek ve 23:00 startoval dlouho
očekávaný druhý ročník Nočního závodu BEZ PEDÁLŮ v
Tachově. Jako člen organizačního týmu Bez pedálů jsem u toho
nemohl samozřejmě chybět. Proč, to si můžete přečíst v
reportáži z prvního ročníku. Atmosféru letošního závodu
pak krásně vystihl Petr Lindner ve své reportáži na
Přibližovadla.cz.
V sobotu a v neděli na nás pak čekali
dva ligové závody, ve kterých jde opravdu o hodně. Koloběžkářům
určitě neuniklo, že se poslední srpnový víkend pořádá v
Plzni Mistrovství světa v koloběhu a jen účastí v ligových
závodech se mají šanci závodníci na mistrovství kvalifikovat.
Sobotní závod se již tradičně koná
v rámci Evropského poháru handbikerů v Lounech a nás tedy po
náročné noci (a tím nemyslím jen zmíněný závod) čekal asi 200km
dlouhý přesun do Loun.
Perfektní organizace, skvěle
připravená trať v centru města a famózní účast asi sto osmi
koloběžkářů.
V kuloárech se neustále probírá
otázka, zda za tak skvělou účast ve všech letošních závodech
může právě blížící se mistrovství, nebo rostoucí popularita
koloběžkového sportu. Ať je to jak chce, atmosféře závodů a
kvalitě organizace jednotlivých závodů to jen prospívá a
spokojení tak mohou být všichni zúčastnění.
Louny
Start na 15 km proběhl hladce. Po
prvních padesáti metrech pravotočivá zatáčka a následných asi
300 m mírného stoupání. Ohromný peleton se trhá a závodníci
mají dost času najít si své soupeře. I já jsem si v tom davu
našel své. Označení slovem soupeř není ale to pravé.
Soupeř pro mě znamená „nenechat si HO uject a ve správnou
chvíli si zvednout sebevědomí, že mu to v pravou chvíli NATŘU“. Po stoupání následují dvě prudké pravotočivé zatáčky a stejně
dlouhý sjezd k cílové rovince, kde čeká zatáčka vlevo. Jedno z
nejkritičtějších míst trati. V zatáčce je totiž kanál. Během sjezdu si hledáme každý ideální stopu pro její průjezd.
Netrefit přitom kanál, netrefit spolujezdce, přežít. Nálada v
našem pelotonu houstne. Nikomu se nedaří trhnout a tak si
necháváme síly na finiš. To bude maso. Tedy, bylo by to maso.
V pátém kole (jelo se celkem na 7 kol) se
řítíme ve skupince asi 6 jezdců k cílové rovince. Vnímám
jezdce na úrovni mého zadního kola vlevo a tak křičím „Udělám
ti místo!“ Jedu vnějším obloukem a dostávám smyk. Zažil jsem ho na prašné cestě už mnohokrát a zatím jej vždycky ustál. Ne ale dnes. Zadní kolo
mě předběhlo a já jedu zády napřed. To už neustojím. Pouštím tedy řídítka a snažím se dopadnout do měkkého (na zadek), přičemž
dělám kotrmelec vzad a koloběžka letí nade mnou. Dobrý je to.
Beru koloběžku a z reproduktorů slyším moderátora, že si
zasloužím potlesk. No nevím. O 5 cm mě minul další z jezdců
Martin Komár (jak se dozvídám později). Aby neskončil na zemi
se mnou, seskočil z koloběžky a proběhl křovím na druhé straně
silnice, když před tím jen těsně minul na obrubníku sedící
divačku. Při snaze o návrat už neměl tolik rychlosti křovím
proběhnout zpět a musel jej elegantně oběhnout.
Po průjezdu cílovou branou zastavuji
a zkoumám koloběžku, protože zadní kolo hvízdá. Zlomená osa dává stopku.
Ivča Mertlová z našeho týmu mě dojíždí a dává mi na dojetí svou koloběžku. V té závodní euforii si jí beru, ale za chvíli si
uvědomuju, co se stalo. Byl jsem zatím v každém letošním
závodě a i kdybych nedojel, pořád jsem ve hře o kvalifikaci.
Ivče jde o každý bod a já jí tenhle závod vzal. Co naplat, už se stalo.
A já cítím, že to moje měkké je asi naražené.
Těškov
Nedělní závod se konal v Těškově,
20 km od Plzně. Tuhle trať jedeme v lize podruhé a víme jak je
těžká. Těšíme se.
Protože moje zadní kolo je mimo
provoz, půjčuji si druhé a měním na něm plášť. Hlavně dobře
nafoukat. Přefouknuté kolo by na hrubozrnném asfaltu nebylo dobré,
ale ve sjezdech a v kopci se bude zase hodit. Jdeme na start. Moderátor, pořadatel a startér v jedné osobě Petr Pešta
vydává předstartovní pokyny. Start za 5 minut a já zjišťuji,
že mám zadní kolo poloprázdné. Do háje, asi jsem skřípl duši.
Běžím k autu, abych duši vyměnil. Rychle nafoukat a auto zavírám
ve chvíli, kdy zazněl starovní výstřel. Rychle za nimi a obíhám
dav žen a juniorů, kteří startují o 3 minuty později. No
nevadí. Závod má 30 km a já mám tak šanci jen předjíždět
a nebýt předjížděný. První kolo, zadek po pádu bolí a od něj
celá pravá noha. Na dobrý čas to tedy nevypadá, ale svým tempem
to dneska ujedu. Projíždím časomírou do kola druhého. Krátké
stoupání, ne příliš rychlý sjezd a na jeho konci levá zatáčka
do prudkého sjezdu. Po včerejší zkušenosti najíždím hodně
pomalu ale co to? Zadní kolo jde do smyku. Na nic nečekám, pouštím
koloběžku. Bez problémů seskakuju a zastavuju. Koloběžku zvedám
že pojedu dál, ale v tom smyku se zadní kolo neudrželo v rámu
a uvolnilo se.
Včerejší smyk a pád, naraženej zadek, dnešní lapálie s duší, opožděný start a další smyk, málo spánku za poslední 3 noci, no......tak jsem jí popadl a hodil do lesa.
Asi 10 vteřin přemítám co dál a pak skáču přes příkop směrem, kde chudák ležela. Stavím jí na silnici, kontroluju škody, dotahuju uvolněné kolo a pokračuju v jízdě. Po sjezdu, kdy mám znovu dupat vidím před očima červené světlo a stop. Hlava velí přestat včas. Dřív, než vyvedu něco dalšího.
Šouravým tempem mířím po okruhu k
cíli a vydýchávám se. Najednou vnímá, jak krásný máme dneska
den, slunce do tváře a zpěv ptáků. No kýč, ale krásnej.
Pomalu dojíždím kolo, sleduju „chrty“ soupeřící s časem a
povzbuzuju je. Dnešní závod si užiju jako fanda. V cíli
projíždím časomírou, abych měl zaznamenaný průjezd, pokládám
koloběžku a jdu fandit. Konečně vidím vedoucí jezdce závodu a
celé ligy zepředu. A to taky není špatné.
Žádné komentáře:
Okomentovat