Aktualizace článku 3.9.2015
Tento článek vznikl v první polovině roku 2014. Od té doby proběhlo několik změn ve specifikaci elektromotorů a akumulátorů. Došlo ke zvýšení výkonů i kapacit. Došlo také k devalvaci koruny vůči dolaru. Proto ceny uvedené v tomto článku již nejsou aktuální. Pro aktuální ceny navštivte náš e-shop, nebo nás kontaktujte telefonicky. Děkujeme.
Bohužel mnoho takových koloběžek, a měli bychom je spíš nazývat elektroscootery, je díky nutnosti instalace velkých baterií poměrně těžkých. Baterie se navíc často kvůli těžišti umísťují do stupátka, které je pak vysoké. Už vůbec nezmiňuji to, že mají tyto stroje kvůli potřebě dobré průchodnosti terénem také vysokou světlost. S takovým strojem je jezdec v případě vybití baterie odkázaný na vyhledání nejbližší zásuvky.
Jediným řešením pro tyto případy je tedy elektrifikce koloběžky s klasickou konstrukcí. Když tedy dojde k vybití baterií, má jezdec možnost velmi pohodlně (i když se strojem těžším o váhu motoru a baterie) dojet. Že nepůjde o žádné závodní tempo je zřejmé, ale kvůli tomu si elektrokoloběžku tak jako tak nepořizuje.
Elektrifikovali jsme pro našeho zákazníka koloběžku KOSTKA TOUR 2014. Nápad to samozřejmě není původní. Takových elektrifikovaných koloběžek již jezdí jistě mnoho, ale my se pochlubíme právě tou naší.
Koloběžka Kostka Tour - hmotnost 9,1 kg
Elektromotor EVBIKE, výkon až 500 W - hmotnost 6,9 kg
Lion Baterie ve tvaru lahve, 36V/7 Ah - hmotnost 2,6 kg
Baterie je umístěna v místě pro košík na láhev. Mohli jsme tedy využít připravených závitových děr pro upevnění držáku baterie. Motor dobře ladí s barvou dvoustěnného ráfku a jeho velký průměr také vypovídá o velkém kroutícím momentu.
V jedné kapse brašny na rámu je ukryta řídící jednotka a kabeláž s konektory. Druhá kapsa zůstává volná třeba pro nářadí k opravě defektu.
Stojánek je u takového stroje nezbytný. Veškeré informace o chodu motoru, stavu baterie, rychlosti a ujetých kilometrech pak podává informační panel na řídítkách.
Kabeláž je vedena po bowdenech brzdových lanek tak, že svazky kabelů neruší celkový dojem. Motor je ovládán plynem na pravé ruce jako u motorky.
Dojezd je ovlivněn hmotností jezdce, profilem terénu, okolní teplotou a hlavně ochotou jezdce motoru pomáhat. Proto tyto údaje upřesním až po ukončení testů.
Cena:
Koloběžka Kostka Tour: 7770,-
Kompletní sada s motorem elektroinstalací a baterií: 11000,-
Drobný materiál: 500,- (rámová brašna, sponky...)
Celkem: 19270,- Kč
Co vy na to?
4.4.2014 přidáváme ukázky dalších realizací
Elektrifikovaná koloběžka Kostka TOUR Fun
Kostka HILL Twenty
Jsem pro je to super napad a počin.pokud by se cena nezmenila jdu ihned do ní.kdo tyto prestavby vlastne delá?Firma,nejake dalsi info mám velký zájem
OdpovědětVymazatPrezentovaná koloběžka byla osazena v našem KOLOBĚHsportu, www.kolobezky-plzen.cz. Stačí si vybrat barvu koloběžky :-).
VymazatCena je platná.
Napište nám na kolobehsport@centrum.cz
Prezentovaná koloběžka byla osazena v našem KOLOBĚHsportu, www.kolobezky-plzen.cz. Stačí si vybrat barvu koloběžky :-).
OdpovědětVymazatCena je platná.
Napište nám na kolobehsport@centrum.cz
Teda, musím říct že pěkný! Nikde hromady kabelů, elegantně umístěná baterka, hmotnostně to jde, cenově super. Dal by se sehnat i menší motor byť s menším výkonem? Tak aby se vešel do 12" kolečka... ?
OdpovědětVymazatTyto elektromotory jsou vyráběny primárně pro pohon jízdních kol. O elektrokole s 12" koly nevíme.
VymazatJe to hezke (i kdyz porad dost drahe), ale prijde mi, ze takto umistena baterka musi prekazet - nemlati se do ni pri bezne jizde kolenem ?
OdpovědětVymazatMám MIBO Malaga, baterie dole. Ne, nemlátí.
VymazatJe to heské i když pro mne moc drahé. Kolik by stála přestavba na elektro, pokud bych již kolobežku mněl? Uvažuji o letošní koupi a dodatečné přestavbě dle financí. (je mi jasné, že to přijde dráž) Jirka
OdpovědětVymazatMontáž elektrosady není dražší. K čisté ceně elektrosady a akumulátoru připočítáváme pouze částku 500-1500 Kč podle náročnosti montáže a zvolené brašničky pro umístění řídící jednotky.
VymazatV.Jun
Ano, nejsem v oboru odborník. Moje doporučení, kupte všechno zároveň, a to nové. Nelepte, neplátujte. Jinak budete časem litovat. Pan Jun vám poradí.
VymazatMám Mushing elektrokoloběžku od dubna 2016,hledal jsem řešeni jak pověsit kolo na hřebík a už nešlapat, už mě to prostě přestalo bavit po 50 letech ,je na čase i se jen vozit , nemám řidičák,tak jsem dumal a vybral si tuto koloběžku ,podle mě ten nejlepší výběr ze všech koloběžek elektro ,nemusíte se vůbec o nic starat,jen nabijete baterku,řešil jsem už dvě reklamace, po prvý to byl blatník hliníkový zadní , praskl, i když jsem dostal nový stejně letěl do popelnice ,jsem se natrápil hodiny s upevněním stejně pořád rachotil, z jednoho nejmenovaného obchodu,mě bylo řečeno že žádný blatník nevydrží déle jak pul roku,všechny rachotí,praskají, začaly dělat jiný druh proti, otřesům ale na tu moji koloběžku pasuje jen jeden, vyřešil jsem blatníkem na sedlovku-sks Rowdy ,pokud potřebuji mám víc úložného prostoru-doporučuji-Topeak Dyna Pack DX- jinak na drobnosti vám stačí brašna Kostka twin,přední blatník jsem přidal do odpružené vidlice -SIMPLA HAMMER SDF ,pak se naprosto brutálně ohnula nosná tyč-sedlo Reha mini,a to nemám 100kg ,jen 83,výrobce to nejspíš nějak neodhadl , , pan Jun velice ochotně vám poradí s čím koli na co se zeptáte, reklamace u výrobce uznána ,bylo mi nabídnuto zpevnění což jsme i sám navrhl perfektně vyztuženo i nabarveno perfektní přístup k zákazníkum,, čirou náhodou tu máme i servis i prodej , na Kostka koloběžky, tím pádem nemusím už nic shánět a řešit na netu, ,co se týče bezpečného dojezdu bydlím v Třebíči kde opravdu moc rovinek není, pokud jezdím rychle po rovině jedete nad 30 km, většinou do práce jezdím rychle, je dojezd kolem cca 20km, pokud se kochám krajinou ,v klidu jedu do 20 km za hodinu ,tak ujedu těch cca 25 aniž bych se musel bát že mě dojde baterka někde cestou má to i tempo-mat při delších rovnějších cestách používám ,stačí se podívat na baterii pokud svítí poslední zelená je třeba se blížit k bydlišti,, dala by se případně vozit ještě jedna baterie do Topeak by se vešla tím pádem by jste ujely i větší vzdálenost ,jezdím už svoje vytypované okruhy kde není provoz ,po hlavních silnicích se to opravdu nedá při dnešním provozu a hlavně řidičích!, vzorek na předním plášti po ujetí cca 1600km,už je poznat úbytek,počítám že tuto sezonu co jezdím 6 měsíců v roce to vydrží, zadní je jak nový, rozhodně se nemusíte jen tak bát jako na kole že píchnete s těmito plášti ,by to bylo nejspíš jen pokud by jste vjely na hřebík normálně to nehrozí , pakny ,pláště běžně koupíte jak na kolo, ,nevadí tomu voda nic tak že za každého počasí můžete jezdit ,normální kopce zvládá bez problému pokud jsou moc strmé je lepší jít pěšky to platí jak na kole , ušetříte baterii,v terénu bez problému, jen dodržovat pokyny jak se starat o baterii , mám tu nejsilnější , za mě dávám 100% max spokojenost s touto elektrokoloběžkou , i vstřícnost a ochotu tohoto e-shopu .:-)
OdpovědětVymazatNajeto 5400km bez závad ,puvodní baterie je mrtvá dávám repasovat , přeci jenom kopce dávaj zabrat .
VymazatMám od pana Juna elektrokoloběžku MIBO Malaga. Jsem spokojený. Hlavně aby vydržela, mám ji teprve 1/2 roku. Vážím 95 kg, jsem pohybově aktivní. 80 km Padrťské rybníky, tam a zpět, odjezd 12h, návrat 19h, včetně 2 delších pauz. Bez elektrifikace bych přijel naprosto vyřízený.
OdpovědětVymazatDobrý den, poradil by mi někdo s přestavbou koloběžky Kostka Tour G4 na elektro? Nebo nevíte o někom, kdo přestavuje koloběžky na Vysočině?
VymazatNase firma sidli v Plzni a zadne pobocky krome nasi prodejny nemame. Kdo se zabyva elektrifikaci kolobezek na Vysocine nevim, ale zkuste se poptat v mistnich cykloprodejnach, nebo muzete kolobezku poslat nam.
Vymazat