11. března 2017

Elektrický MOSQUIT.

Elektromobilita je to co hýbe světem a pokud má v dopravě něco budoucnost, pak je to elektřina.
Více než tři roky se v našem obchodě zabýváme elektrifikací jízdních kol a především koloběžek. Zatím co elektropohony u jízdních kol jsou využívány jako asistenční a jezdec na takovém kole dále podává větší či menší sportovní výkon, u elektrokoloběžky je všechno jinak.


Pro sport jsou elektrokoloběžky využívány jen málo. Čím dál více jsou ale využívány ke každodenním cestám do zaměstnání a jinými povinnostmi. Naše elektrokoloběžky stavíme na sériových sportovních a turistických koloběžkách. V případě vybití baterie je tedy možné  na nich pohodlně dojet jako na běžné koloběžce.

Důvodů k využití elektrokoloběžky se nabízí mnoho.
I když se někde elektřina vyrábět musí, je samotný provoz elektrokoloběžky ekologický čistý, bezhlučný, s elektrokoloběžkou se dostanete i tam kam už s autem nesmíte. Všude zaparkujete a ještě se provětráte na čerstvém vzduchu, aniž by jste přitom propotili triko.

Snad i právě proto od nás mnoho zákazníků přeje takovou elektrokoloběžku doplnit sedlem pro pohodlnější jízdu. Jak ale na to, když u koloběžky je často důvodem proč se i cyklista stává koloběžkářem? Naše argumenty neobstáli a zákazník má vždycky pravdu. Proč tedy nevyhovět.

A tak jsme vytvořili Mosquit.
Pohon bzučí jemně jako hmyz, je malý a skladný.
Snadno jej pro přepravu autem zmenšíte vyjmutím předního kola a stupátko přitom poslouží jako stojánek. Tak jej i jednoduše převezete třeba v kufru středně velkého hatchbacku.

Základem  Mosquita je osvědčený motor EVBIKE ve dvou výkonových verzích 500W nebo 750W. Motor je jednoduché konstrukce bez vnitřních převodů a vyžaduje tak minimální nebo spíš žádnou údržbu. Díky velkému průměru motoru poskytuje i velký kroutící moment. Motor je odolný proti stříkající vodě.

Mosquit - pohonná jednotka

Řídící jednotka celého pohonu je ukryta v kovové schránce před zadní vidlicí. Součástí rámu Mosquita je i stupáčka pro "odložení " nohou. V případě servisu předního kola, nebo pokud potřebujete Mosquita zmenšit pro přepravu autem vyjmutím předního kola, slouží toto stupátko jako stojánek. Všechny funkční části stroje jsou tak chráněné před poškozením.

Mosquit - stupačka

Veškeré informace o jízdě získáte z LCD panelu umístěného na řídítkách spolu s třítlačítkovým ovladačem ovládaným levou rukou. Pravou rukou pak řidič ovládá stroj otočným akcelerátorem s plynulou regulací rychlosti. Ten je součástí pravé rukojeti.

 















Na displeji najdete informace o aktuální rychlosti, času jízdy. Denní počítadlo kilometrů, počítadlo celkově najetých kilometrů, nechybí ukazatel stavu baterie ani informace o aktuálním příkonu motoru. Dalším údajem je teplota motoru.
Elektrický systém je také vybaven tempomatem.
Mosquit - ovládací panel

















Brzdové páčky jsou osazeny systémem pro vyřazení elektrického pohonu vždy, když je potřeba brzdit. Nebrzdíte tak proti běžícímu motoru a zkrátí se tím brzdná dráha.

Zadní brzda je umístěna pod zadní vidlicí a je chráněna již zmíněnou stupačkou.
Mosquit - zadní brzda

Dojezd Mosqiuta je dán zvolenou kapacitou baterie. S baterií EVBIKE 48V/9Ah s kapacitou 432Wh urazí jezdec vážící 80kg vzdálenost až 50 km. Je jen na zákazníkovi, jak velkou kapacitu baterie využije a kolik je ochoten investovat. Cena baterie, jak už to bývá, dosahuje výše až 40% celého stroje.  
 Aktuálně nabízíme akumulátory s kapacitou až 801Wh
Mosquit - umístění akumulátoru

Pro Mosquit jsem připravili i několik drobných doplňků.
Například pokud zákazníkovi nestačí jedna baterie, nebo si přeje mít při sobě malou zálohu na dojetí, je možné Mosquita vybavit nosičem pro záložní baterii.  
Mosquit - Nosič rezervní baterie

Místo záložní baterie lze ale také umístit uzamykatelný přepravní box.

Zakázkově vybavený Mosquit 26 s předním 26" kolem a zadním 20" kolem, ve žluté barvě.
Výkon 750W, Max. rychlost omezena na 25km/h s možností odblokování při jízdě na neveřejných komunikacích.
Doplňkovou výbavou jsou blatníky, nosič rezervní baterie i s baterií, přední i zadní osvětlení.

Mosquit K26 v zakázkové úpravě

Jako základ pro stavbu elektrické verze Mosquita jsme použili naše odrážedlo (nebo chcete-li chodítko) pro dospělé, které jsme postavili jako pomůcku pro hendykepované osoby. Jen si to představte. Díky kompaktní velikosti jezdec nemusí nasedat přehazováním nohy přes sedlo. Jednoduše se rozkročí a zacouvá mezi nohy. Uživatel pak může jednoduše jít. Díky nasednutí na sedle odlehčí celému pohybovému ústrojí.

Odrážedlo pro dospělé Mosquit

Kromě základních verzí s pevným rámem, s koly 20/20" a 26/20",

Mosquit K26 v základní verzi

za svou dosavadní krátkou existenci dočkal i modifikace s odpruženým rámem a vidlicí.
Mosquit K26 Full

Mosquit K26 Full-detail zadní stavby

Zkonstruovali a otestovali jsme i tříkolovou variantu Mosquit-trike.



Přední kola má vybavena bubnovými brzdami, pohání jej stejný motor EVBIKE o výkonu 500W nebo 750W. Přední odejímatelný nosič může být upraven na přání.


Nejen že je zábavný a užitečný. Přední náprava není náklopná a tříkolka je tak cennou pomůckou pro osoby s poruchou stability. 






Mosquit je zkrátka takový, jaký chcete aby byl.

Technické specifikace a ceny najdete v našem obchodě zde

Text a foto: Václav Jun



Žádné komentáře:

Okomentovat