Koloběžku GT, chcete-li Gran Turismo zkoušelo a testovalo několik jezdců, kterým už pod nohama prošel ledajaký stroj. Zkoušelo ji ale také mnoho prvojezdců, kteří na koloběžce stáli až v naší prodejně při zkušební jízdě a vybírali si svou první koloběžku.
Není cílem tohoto článku uvádět srovnávací testy. Jako každá jiná koloběžka se líbí a vyhovuje určité skupině jezdců. Aby koloběžka sedla, záleží na fyzické zdatnosti, výšce jezdce, na tom kam se s jednou nohou na stupátku chcete vydat a v neposlední řadě i vkusu.
Snad tedy jako dobré znamení poslouží když uvedu, že všech 20 předprodukčních kusů GT v naší prodejně je prodáno a ti, kteří si ji odvezli si ji vybrali na základě jízdního pocitu..
Výrobce připravil GT jako trekovou sportovní koloběžku s předním 28" a zadním 20" kolem, V- brzdami Shimano, kolech s přímým výpletem s 32-mi dráty a náboji Novatec standardní šířky 100 mm. Kola jsou obutá do trekových plášťů Vredenstein pro univerzální použití na silnici i mimo ni.
Popravdě dostal jsem od výrobce jen rám a ocelovou vidlici pro 28" kolo. (26" jsem si půjčil z modelu MALAGA.) Měl jsem měl tedy spoustu možností vyzkoušet co všechno snese. A protože rám jak už jsem uvedl počítá s náboji standardní šířky, navěsil jsem na něj všechno co bylo po ruce. Nestačil jsem se divit tomu jak je rám variabilní aniž to měl tvůrce Břeťa Michálek v úmyslu. Vyzkoušel jsem následující sestavy.
Popravdě dostal jsem od výrobce jen rám a ocelovou vidlici pro 28" kolo. (26" jsem si půjčil z modelu MALAGA.) Měl jsem měl tedy spoustu možností vyzkoušet co všechno snese. A protože rám jak už jsem uvedl počítá s náboji standardní šířky, navěsil jsem na něj všechno co bylo po ruce. Nestačil jsem se divit tomu jak je rám variabilní aniž to měl tvůrce Břeťa Michálek v úmyslu. Vyzkoušel jsem následující sestavy.
V tomto provedení bude GT standartně dodávané. Přední 28" kolo, zadní 20" s plášti Vredenstein.
Výhody velkého předního kola jsou znát na první odraz. Přiznám se, že s trekovými plášti jsem se dlouho nezabýval a koloběžku rovnou obul do silničních kol
Přední kolo s vidlicí pro 28" kolo |
Silniční koloběžku si ale stavíme i kvůli váze a tu výrazně snížíme také výměnou přední ocelové vidlice za karbonovou. To si ještě vyžádá doplnění silniční brzdou.
GT silniční s karbonovou přední vidlicí pro 28" kolo |
Přední kolo s karbonovou vidlicí a silniční brzdou |
Asi tak. Na koloběžkovém trhu naleznete i jiné silniční koloběžky a s nižší hmotností. Jezdci a jezdkyně s výškou do 180 cm budou ale spokojeni. Za to ručím.
GT Crossové 26/20
Aktuálně moje nejoblíbenější sestava
GT v crossové verzi se stavitelným představcem |
Přední kolo s pláštěm MAXXIS 26" |
Sám totiž nejraději jezdím dlouhé trasy po silnici, nebo se probíhám s koloběžkou tam, kam pěšky nedojdu.
Výškově stavitelný představec je o něco těžší než standardní pevný, Umožňuje mi ale pohodlně přizpůsobit výšku řídítek podle toho kam s koloběžkou mířím. Tam kde se v lesním terénu rychle střídají prudké sjezdy a výjezdy do kopce, a stejně i při tlačení je výhodnější vyšší poloha. U mě ideálně ve výšce dolních žeber. Ve sjezdech mám díky tomu více váhy na nohách a v případě nehody můžu z koloběžky rychleji vyskočit. Při tlačení pak šetřím zádové svalstvo a svaly na rukách. Odpruženou vidlici považuji pro tento účel za zbytečnou. Kdo by se vláčel s třemi kg navíc jen proto, aby měl z kopce komfort, který zvládne i objemnější a vhodně nahuštěný plášť. I tuhle verzi můžete po domluvě vyzkoušet v ostrém nasazení.
GT Mushingové 26/20
Přesto co jsem napsal v předchozím představci o odpružené vidlici, nechci tvrdit, že nemá nemá mezi koloběžkáři své místo. A tak jsem nakonec vyzkoušel i verzi pro mushing a downhill
GT s odpruženou vidlicí a mechanickou kotoučovou brzdou |
Uzamykatelná vidlice v libovolné poloze |
Pro extrémní jízdu je koloběžka osazená přední kotoučovou brzdou a uzamykatelnou vidlicí v libovolné poloze. Při divoké jízdě se psem určitě přijde vhod. Sám ale se psem nejezdím a nemám s tím ani žádné zkušenosti. Jak moc je pro tenhle druh sportu užitečná raději ponechám zkušenějším.
Při sjezdu se ale koloběžka chovala velmi stabilně a po mnoha kilometrech strávených na silničních koloběžkách je to jízda hodně zábavná.
S podobnou koloběžkou MIBO UNIVERS, která se již nevyrábí jsem se účastnil závodu 1000 miles adventure. GT je ale mnohem lehčí, živější a obratnější.
Zajímá Vás, proč jsem tak sáhodlouze vysvětloval v jakých variantách jsem koloběžku testoval? Že se to běžného uživatele netýká?
Až si koloběžku vyzkoušíte, sami si můžete rozhodnout s jakými komponenty si ji odvezete domů. MIBO totiž připravilo koncept, díky kterému Vám můžeme sestavit vaši koloběžku GT přímo na prodejně.
Z koloběžky GT jsem vážně nadšený a po každé se na ni těším. Věřím, že nezklame ani vás.
MIBO GT v obchodě KOLOBĚHsport
Text a Foto
Václav Jun
Muzu se zeptat, jake ma kolobezka plaste v seriovem trekovem osazeni? Myslel jsem ze 28-622, 35-406, ale na fotce se mi zdaji vetsi. Objednavam kolobezku v Nemecku a chci si nechat dat plaste 35-622, 47-406 - jezdim hlavne po zpevnenych lesnich cestach (sotolina), ale radsi bych samozrejme co nejrychlejsi kolobezku, tak se nejak neumim rozhodnout...
OdpovědětVymazatZajímalo by mě, co to je u Mushingového GT za odpruženou vidlici. Jde mi hlavně o zamykaní ze řídítek v libovolné poloze. Případně jaké jsou jiné alternativy k této vidlici. Díky. Vláďa P.
OdpovědětVymazatJá jsem koloběžku zkoušel s jednoduchou vidlicí uzamykatelnou na vidlici. Zamykatelnou vidlicí ze řídítek v libovolné poloze je např. Suntour XCR RL-R
Vymazat