O nově chystané koloběžce od MIBO
slýcháme již od května letošního
roku, kdy se naprosto nečekaně dva prototypy této koloběžky
objevili na startu etapového závodu Etapák 2015 se samotným
konstruktérem koloběžek MIBO Břeťou Michálkem. Jak taky nejlépe
otestovat koloběžku, než v ostré akci?
Koloběžka hned vzbudila zájem o to
co MIBO zamýšlí. Samotnému mi to nedalo a tak dlouho jsem na MIBO
tlačil, až jsem pro naší plzeňskou enklávu získal dva prototypy rámů. Díky tomu se s vámi mohu podělit o
všechno co o této koloběžce vím od samotného výrobce, nebo z
vlastních koloběžkových toulek.
Jak už výrobce prozradil, konstrukce
rámu GT-čka (tedy alespoň její přední části) vychází ze starší sestry s 28“ koly MIBO Revoo. Bystré oko drobné odchylky pozná, ale pro tenhle článek to není podstatné. To hlavní poznáte až za jízdy.
Podlaha byla zkrácená o 3 cm a zakončuje ji silná patka chránící zadní brzdu. Koloběžka dostala vidlici pro 20“ zadní kolo a oproti velkému Revoo pivoty pro mechanickou V-brzdu.
Koloběžka MIBO Revoo, větší bratr modelu GT |
Podlaha byla zkrácená o 3 cm a zakončuje ji silná patka chránící zadní brzdu. Koloběžka dostala vidlici pro 20“ zadní kolo a oproti velkému Revoo pivoty pro mechanickou V-brzdu.
GT-čko ještě dostalo ocelovou
vidlici pro 28“ kolo a je z něho krásná koloběžka s koncepcí
28/20“
Protože jsem od MIBO dostal jen rámové
sety, mám díky tomu spoustu volnosti v tom jak koloběžku osadit,
využít, zdeformovat.....zavraždit :-). Vždyť se jedná o test a
zkusit se musí všechno.
Při úpravách koloběžek mi občas nějaký díl zbude. Osadil jsem tedy koloběžku ( k velké nelibosti ředitele MIBO Pavla Wernera) nejprve vidlicí pro 26“ kolo ze sestry Malagy a přidal kola s průmyslovými náboji Remerx obutá do Schwalbe Big Apple.
Světlost pro terén brutálně nízká
4 cm. Bude to stačit? Díky „krátkému“ rozvoru a dopředu
zdvihlému stupátku jak je pro MIBO Typické žádný problém.
Koloběžku nijak nešetřím a přesto si hravě poradí i s přejetím kamenů a kořenů. Big Apply už téměř bez vzorku mi na prašném povrchu trochu ujížděli a tak jsem přední plášť vyměnil za trochu objemnější MTB plášť MAXXIS s hrubším vzorkem. Moje nadšení roste a když pláště trochu podhustím baví mě trefovat se na polní cestě do osamocených kamenů velikosti pěsti. Kolo se hladce překulí a kololoběžka ani nedrcne.
Dobrou prostupnost koloběžky MIBO GT zajišťuje krátký rozvor a dopředu zvihajícíse stupátko |
Koloběžku nijak nešetřím a přesto si hravě poradí i s přejetím kamenů a kořenů. Big Apply už téměř bez vzorku mi na prašném povrchu trochu ujížděli a tak jsem přední plášť vyměnil za trochu objemnější MTB plášť MAXXIS s hrubším vzorkem. Moje nadšení roste a když pláště trochu podhustím baví mě trefovat se na polní cestě do osamocených kamenů velikosti pěsti. Kolo se hladce překulí a kololoběžka ani nedrcne.
Z toho nadšení jsem se o pár dní
pustil i do „kamenných polí“ bývalých lomů....no to jsem si
dal.
Podhuštěním obou kol pochopitelně
klesla i světlá výška a když se vám koloběžka při rychlosti
30km za hodinu doslova zapíchne o kámen trčící pevně usazený v
zemi....přežil jsem naštěstí bez následků. A zbytek kamenu se
mi nedaří z laku vydloubnout :-)
Řada přišla i na silniční verzi
Řada přišla i na silniční verzi
přičemž jsem kupodivu za celou dobu testování neměl potřebu vyměnit originál ocelovou vidlici pro 28" kolo za nějakou lehčí karbonovou variantu. Koneckonců GT-čko nemá být silničním speciálem ale sportovní, chcete-li trekovou koloběžkou. No a kdo bude chtít tunit, má možnosti neomezené.
Nasadil jsem Kola Alcyon 28“ a 20“
s náboji Novatec obuté do pášťů Schwalbe Durano a najezdil při
různých vyjížďkách něco kolem 250 km.
Koloběžka pod mou vahou (85kg) pocitově vůbec nepruží.
Zadní 20" kolo na koloběžce MIBO GT |
Koloběžka pod mou vahou (85kg) pocitově vůbec nepruží.
Na velkou koloběžku 2x28 jsem přešel
po té, co jsem na menší koloběžce měl několik nepříjemných
zkušeností s pády po podjetí zadního kola v zatáčce a také
proto, že lépe sedí na hrubém asfaltu. Malé přehuštěné a
například ve sjezdu odlehčené kolo má tendenci poskakovat.
Co se to ale děje tady nevím.
Koloběžka i na hrubším asfaltu spolehlivě sedí a i ve sjezdu,
kde s Revoočkem letím přes 80km/h, nemám pocit nejistoty. Prudkou
zatáčku si ale říznout netroufám. Na tolik jsme se ještě
neskamarádili.
S GT-čkem v jedné z jeho podob postavil i na start svého prvního triatlonu v životě
MIBO GT v ostré akci. Depo triatlonu |
Protože se cyklistická část závodu jela na horských kolech, nasadil jsem pro zvýšení podvozku ještě objemnější pláště Big Apple, než na kterých jsem jezdil dosud. Třeba to vypadá, že jet triatlon na koloběžce je nerozumné, ale v cyklistické části jsem si vedl dobře. Kolik cyklistů předjelo na asfaltu mě, tolik jsem jich předjel zase v terénu já. Plaváním a prvním během vybojovanou pozici jsem si udržel. V závěrečném běhu se mi už nepodařilo rozpohybovat nohy do správného rytmu a pár pozic ztratil až tady. Na první zkušenost jsem ale navýsost spokojený.
O finální podobě GT-čka v jaké bude na jaře uvedené do prodeje můžeme zatím jenom spekulovat. Nástupce starého RaceKa v novém GT ale nehledejte. Místo něj tu máme Revoo a silniční kola, která jsem na GT nasadil, jsou jen z jedním experimentů. I když fungujícím na výsost dobře.
V MIBO se pokud vím řeší různé varianty komponentů pro trekovou verzi a jisté je jen to, že to bude koloběžka sériově osazená koly 28“ a 20“. Pokud si ale s koloběžkou rádi vyhrajete tak jako já, věřte že to bude skvělý univerzál, který Vás bude bavit. Tedy mě, každopádně.
Ne, v tomhle terénu nejezdím. To je jen momentka na závěr :-) |
a ještě silniční GT Zdeňka Beneše |
Václav Jun
Ja ji mám jako silniční, jen jsem misto profilu 23 na předním kole
OdpovědětVymazatdal 25 a jsem trochu výše.
Ja ji mám jako silniční, jen jsem misto profilu 23 na předním kole
OdpovědětVymazatdal 25 a jsem trochu výše.