6. února 2018

Nové Revoo, staré Revoo


Často se nás ptají zájemci o koloběžku MIBO Revoo se dvěma 28" koly, jaký rozdíl je mezi novým a "starým" modelem.
Na jakém rámu nejlépe postavit svou vysněnou dvacetosmičku?
Spíš než staré/nové se hodí označení Revoo a Revoo EVO. I když jde jen o obchodní název, snad se mi podaří popsat, že toto označení má své opodstatnění.

Už po prvních 100 metrech poznáte že není správná doměnka, že jde o koloběžku 1. generace a nový nástupnický model. Jsou to po jízdních vlastnostech dvě úplně jiné koloběžky.

Nejdříve trochu čísel
Osadili jsme obě koloběžky na kola Campagnolo Zonda obutá do plášťů Schwalbe ONE 700x25C a začali měřit

Rozvor (vzdálenost mezi náboji)
Revoo 129cm
Revoo EVO 125cm

Světlost/výška stupátka
Revoo 45mm
Revo EVO40mm

Nejvyšší bod hlavové trubky
Revoo 82cm
Revoo EVO 79cm

Délka stupátka
Revoo 45cm
Revoo EVO 45cm

Hmotnost holého rámu
Revoo 4300g
Revoo EVO 3600g

Další informace zde

Pokud je pro vás hmotnostní údaj hlavním argumentem pro výběr koloběžky, pak je volba mezi dvěma Miby naprosto jasná.
Osobně jsem přesvědčený, že váha koloběžky je sice důležitý údaj ale ne ten nejdůležitější. Jen podle váhy koloběžku hodnotit nejde.
Ostatně ani podle ceny vidlice nebo kol. Mnohem víc jde přeci o ten pocit z jízdy.

V naší prodejně můžete vyzkoušet oba modely až to uděláte zjistíte že:
Revoo EVO nezapře závodního ducha už od chvíle kdy chytnete jeho řídítka a to jste na něj ještě nestoupli. Koneckonců s cílem závodit bylo také konstruováno,
i když si ponechalo v záloze i něco z civilních vlastností, jako je třeba komfortně dlouhé stupátko, prostor pro jezdce na dlouhé vzdálenosti, nebo možnost osazení dvěma brzdami.
Řízení je velmi živé, což přispívá  k jeho obratnosti a díky skvělé tuhosti rámu máte pocit, že vám koloběžka přirostla k noze. Stala se vaší součástí.

Revoo I má už za sebou nějaký ten rok a EVO z jeho zkušeností samozřejmě čerpá. Osvědčilo se vedle Kickbiků Racemax 28 například na koloběžkovém Paris-Roubaix, na 2 a 3. ročníku Etapáku, přejezdech České republiky ale i Kanady.
Bylo postaveno jako sportovně-turistická koloběžka a tak si v ní každý může najít to "svoje"
V porovnání s EVO je to opravdu "kamion" na dlouhé trasy. Nejen o 4cm větší délka, ale i geometrie řízení přispívaji jízdní stabilitě a komfortu a ani po ujetí 100km vám nepřijde, že už je máte za sebou.

Můj názor
Chcete MIBO Revoo pro závody, a dáváte přednost rychlé sportovní jízdě? Pak vám lépe sedne nové EVO
Vojta Hrůza na Revoo EVO


Pokud ale kromě sportovní jízdy preferujete dlouhé tratě, případně i jízdu na těžko? Pak bude Revoo I příjemnější.
Revoo I a Václav Jun - foto Martina Fousová

Zajímá Vás kdy a jak vlastně Revoo vzniklo? Kdy vznikl samotný nápad můžeme snadno vypátrat, podstatné je, že první prototyp stál už na startu Etapáku stejně jako první prototyp dnes tolik oblíbeného  Kickbiku Racemax 28. Nejel na něm nikdo jiný než sám konstruktér Hannu Vierikko osobně.
Hannu Vierikko se svým prvním prototypem Kickbike 28/28 - foto Přibližovadla.cz

No neni to skvělé?
Revoo Etapákem provedl pod vlajkou MIBA Ondra Koláček. Na fotografii v pravo.
Ondra Koláček a Revoo prototyp - foto Přibližovadla.cz

Ondra Koláček a Revoo prototyp - foto Přibližovadla.cz

Můžu dokonce prozradit, že v MIBO také pracují na zmenšené verzi Revoo (pracovně Revoo Junior)
se dvěma 26" koly. určené pro menší jezdce a pro juniory. Nakonec proč ne. I juniorští cyklisté jezdí na 26" silničkách s rámy optimalizovanými pro juniory. 

Prototyp zmenšené verze Revoo 26/26 - foto MIBO



Srovnávací foto Revoo 28/28 a Revoo 26/26 - foto MIBO
V článku zmiňuji Etapák, který proběhl ve třech ročnících v letech 2014,2015 a 2016
Pokud chcete vědět víc, můžete se dočíst třeba na Přibližovadlech. cz

Text: Václav Jun
Foto: Václav Jun, Petr Lindner - Približovadla.cz, Martina Fousová, Pavel Werner-MIBO

Žádné komentáře:

Okomentovat